فضائل الشهدا

قرارگاه سایبری سردار شهید ابوالفضل صادقی
لبیک یا حسین
فضائل الشهدا

هوالجمیل
دوستان سلام - خوش آمدید، و بعد: آنچه در این وبلاگ آمده و می‌آید تلاشی برای گردآوری خاطرات انقلاب و دفاع مقدس بویژه در شهر باستانی و مذهبی زرقان فارس است. در این راستا بارها فراخوان داده‌ایم و مراتب را از طریق نشریه محلی، پوستر و آگهی در مساجد، تریبون‌های مختلف در مجالس مذهبی، اردوهای آموزشی بسیجیان و ایثارگران، اینترنت، پیامک و تلفن و دعوتهای حضوری اعلام کرده‌ایم و از تمام مردم عزیز و ایثارگران گرانقدر زرقان خواسته‌ایم که هرگونه اطلاع و خاطره‌ای درباره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس (ارتشی، سپاهی، جهادگر، بسیجی، و نیروهای تدارکاتی و تبلیغاتی پشت جبهه) دارند در اختیارمان بگذارند یا از طریق ایمیل hodhodzar@gmail.com و یا تلفن 09176112253 به ما اطلاع دهند تا ترتیب مصاحبه با آنها بدهیم. در همین رابطه تعدادی از عزیزان دعوت ما را اجابت کرده‌اند که مصاحبه‌های آنها را پس از پیاده سازی و نگارش و ویرایش در اینترنت گذاشته‌ایم. البته هنوز مصاحبه‌های زیادی در نوبتند که به یاری خداوند و استمداد از روح پر فتوح شهدا امیدواریم به نحو احسن و در اسرع وقت نسبت به آماده سازی آنها نیز اقدام کنیم. مجدداً از تمام عزیزان و همشهریان گرامی استدعا داریم برای ثبت خاطراتشان با ما تماس بگیرند تا هماهنگی‌های لازم برای مصاحبه با آنها به عمل آید.
از اینکه نظر شریفتان را از ما دریغ نمی کنید صمیمانه سپاسگزاریم.
والسلام
محمد حسین صادقی، زرقان فارس 00989176112253
Hodhodzar@gmail.com

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

Monday, 21 Mehr 1399، 09:13 PM

مادر شهید سعید محبی

ثبات در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

ناگفته هایی از وقف زندگی مادر شهید برای پشتیبانی از جبهه در "مادران"

نویسنده مجموعه کتاب "مادران" با بیان اینکه روند داستان این کتاب، از کودکی فهیمه محبی مادر شهید سعید محبی شروع و تا پایان زندگی وی ادامه می یابد، گفت: کتاب "مادران" تاکنون در 300 صفحه تدوین شده است که امیدوارم به زودی از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شود.

کد خبر: ۴۵۳۲۲

تاریخ انتشار: ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ - 25April 2015

ناگفته هایی از وقف زندگی مادر شهید برای پشتیبانی از جبهه در

نفیسه ثبات نویسنده کتابهای حوزه دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس از انتشار کتاب جدید خود از مجموعه "مادران" خبر داد و گفت: کتاب شهید محبی از مجموعه "مادران" قرار است به زودی از سوی انتشارات روایت فتح منتشر و ورانه بازار شود.

وی در ادامه افزود: تمرکز ما در این کتاب، "فهیمه محبی" مادر شهید "سعید محبی" است، زمانی که سعید 7 ساله بود پدر وی که در نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی به عنوان خلبان مشغول به خدمت بود، در یک سانحه هوایی کشته می شود و خانم محبی برای دورکردن پسرش از این فضا، همراه با دو فرزند دیگرش به لندن رفته و یک زندگی تازه ای را در آنجا از سر می گیرند.

ثبات تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، مادر شهید محبی به ایران بر می گردد اما بلافاصله و با شروع جنگ تحمیلی، شهید محبی نیز به ایران بر می گردد و برای رفتن به جبهه اقدام می کند اما چون نمی توانست فارسی را روان صحبت کند با اعزام وی به جبهه مخالفت می شود، درنهایت از طریق هوانیروز و با پیگری دوستان قدیمی پدرش به جبهه اعزام می شود و در همان روزهای آغازین و در شهر خرمشهر به شهادت می رسد.

نویسنده کتاب شهید محبی از مجموعه "مادران" تصریح کرد: مادر شهید محبی زمانی که پیکر سعید را می بیند می گوید که" من به خدا گفته بودم سعید را درسته تحویل دادم، درسته هم می خواهم"، همین هم شده بود و فقط ترکشی به سر وی اصابت کرده و وی را به شهادت رسانده بود. با شهادت سعید، خانم محبی خانه خود را در لندن فروخته و برای همیشه در ایران می ماند، چون بهانه وی برای رفتن به انگلیس تنها سعید بود.

وی اظهار کرد: پس از شهادت سعید، خانم محبی بحث امدادرسانی وکمک به جبهه را در پیش می گیرد و با پایان یافتن جنگ با راه اندازی انتشارات شهید محبی شروع به تالیف دایرة المعارف شیعی می کند، وی با فروش طبقات منزل مسکونی اش تا زمان فوت، 12 جلد از این دایرة المعارف را منتشر می کند.

ثبات در پایان گفت: روند داستان این کتاب، از کودکی "فهیمه محبی" مادر شهید محبی شروع و تا پایان زندگی وی ادامه می یابد، کتاب تا کنون در 300 صفحه تدوین شده است که امیدوارم به زودی به پایان برسد و از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شود.

انتهای پیام/
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 21 Mehr 99 ، 21:13
هیئت خادم الشهدا
Wednesday, 2 Mehr 1399، 10:09 PM

هفته دفاع مبارک

هفته دفاع مقدس گرامی باد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 02 Mehr 99 ، 22:09
هیئت خادم الشهدا