فضائل الشهدا

قرارگاه سایبری سردار شهید ابوالفضل صادقی
لبیک یا حسین
فضائل الشهدا

هوالجمیل
دوستان سلام - خوش آمدید، و بعد: آنچه در این وبلاگ آمده و می‌آید تلاشی برای گردآوری خاطرات انقلاب و دفاع مقدس بویژه در شهر باستانی و مذهبی زرقان فارس است. در این راستا بارها فراخوان داده‌ایم و مراتب را از طریق نشریه محلی، پوستر و آگهی در مساجد، تریبون‌های مختلف در مجالس مذهبی، اردوهای آموزشی بسیجیان و ایثارگران، اینترنت، پیامک و تلفن و دعوتهای حضوری اعلام کرده‌ایم و از تمام مردم عزیز و ایثارگران گرانقدر زرقان خواسته‌ایم که هرگونه اطلاع و خاطره‌ای درباره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس (ارتشی، سپاهی، جهادگر، بسیجی، و نیروهای تدارکاتی و تبلیغاتی پشت جبهه) دارند در اختیارمان بگذارند یا از طریق ایمیل hodhodzar@gmail.com و یا تلفن 09176112253 به ما اطلاع دهند تا ترتیب مصاحبه با آنها بدهیم. در همین رابطه تعدادی از عزیزان دعوت ما را اجابت کرده‌اند که مصاحبه‌های آنها را پس از پیاده سازی و نگارش و ویرایش در اینترنت گذاشته‌ایم. البته هنوز مصاحبه‌های زیادی در نوبتند که به یاری خداوند و استمداد از روح پر فتوح شهدا امیدواریم به نحو احسن و در اسرع وقت نسبت به آماده سازی آنها نیز اقدام کنیم. مجدداً از تمام عزیزان و همشهریان گرامی استدعا داریم برای ثبت خاطراتشان با ما تماس بگیرند تا هماهنگی‌های لازم برای مصاحبه با آنها به عمل آید.
از اینکه نظر شریفتان را از ما دریغ نمی کنید صمیمانه سپاسگزاریم.
والسلام
محمد حسین صادقی، زرقان فارس 00989176112253
Hodhodzar@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
Tuesday, 1 Esfand 1396، 10:00 PM

امام زاده قاضی صابر

بسم الله الرحمن الرحیم

زندگینامه و زیارتنامۀ حضرت علی ابن محمد امام‌زاده قاضی الصابر (ع)

نویسنده: ؟؟؟؟ ناشر : انتشارات هدهد پائیز 1394

 تقدیم به روح پر فتوح مادر صالحه و فداکارم و فرزند شهیدش : سردار شهید محمد حسن صادقی (ابوالفضل)

و با تشکر و دعای خیر برای نویسندۀ این متن که او را نمی‌شناسم و همچنین برای دوست و برادر عزیزم حاج مرتضی فهیم حقیقی که این متن را چندین سال پیش در شهر مقدس قم در اختیارم گذاشتند و به امید توفیق زیارت حضرت قاضی‌الصابر (ع) و تمام بقاع متبرکه ایران و جهان. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارادتمند و ملتمس دعا - محمد حسین صادقی (غلام) – زرقان فارس

مدیر انتشارات هدهد - 25/8/1394

مقدمه

حمد و سپاس بی حد، خداوند متعال را که فرصت تحقیق و امکان تهیه و تدوین این مجموعه را تحت عنوان زندگینامه و زیارتنامۀ امام‌زاده قاضی الصابر (ع) مرحمت فرمود و توفیق اولین تحقیق کامل و جامع پیرامون مشخصات و تاریخچۀ بارگاه ملکوتی‌اش را عنایت کرد تا بدینوسیله زائرین و خوانندگان محترم با حضرت بیشتر و بهتر آشنا گردند. این مجموعه فرهنگی نتیجۀ زحمات و تحقیقاتی است که با تلاش مداوم و مراجعه به اماکن و بقاع متبرکه از جمله قم، حضرت عبدالعظیم، اداره اوقاف و امور خیریه شمیرانات، سازمان میراث فرهنگی و کتب مختلفی که در خصوص انساب و اعقاب نوشته شده‌اند و همچنین از راه کسب اطلاعات و پرس و جو از اهالی قدیمی «وَنک» گردآوری و در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

امید است صاحبنظران، اساتید و اهل قلم در تکمیل و رفع نقایص و اشکالات احتمالی این اثر مساعدت فرموده، چنانچه نیاز به اضافه کردن موضوعی باشد و یا مطلبی از قلم افتاده باشد به دفتر آستانه تحویل تا در چاپهای بعدی نسبت به اصلاح و یا درج مطلب جدید اقدام گردد.

پیشاپیش از همکاری و مساعدت شما خوانندگان گرامی و اهالی محترم ونک در ارائۀ برخی اطلاعات مربوطه خصوصاً فرماندهی محترم نیروی انتظامی فاطمیه و انتشارات هدهد که در امر تایپ و چاپ این مجموعه ما را یاری نمودند صمیمانه قدردانی و تشکر می‌شود.

انشاءالله نشر این کتاب موجب رضای خداوند سبحان و مورد توجه و عنایت ویژه حضرت ولی‌عصر (عج) قرار گیرد.

رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّکَ أَنتَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ (سوره بقره آیه 127)

دارالشفاء

بیا که مرقد فرزند مصطفی اینجاست

بیا که میوۀ بستان نینوا اینجاست

بیا که سید نَسّابه ، قاضی الصابر (ع)

گلی ز گلشن سالار کربلا اینجاست

علیست نام وی و کُنیه‌اش ابوالقاسم

ز نسل حضرت سجاد و هَل اَتی اینجاست

بیا که عالم و علامه و علیم و فقیه

امام‌زادۀ روحی له الفدا اینجاست

بیا که بوی بقیع می‌دهد ونک، زیرا

گلی ز گلکدۀ مروه و صفا اینجاست

بگیر اذن زیارت ز مادرش زهرا

سلام کن به حضورش که مقتدا اینجاست

اگر به کار تو در زندگی گره خورده

بزن تو حلقۀ این در، گره گشا اینجاست

اگر مریض و گرفتار مشکلی، ای دوست

بیا که درد تو را بهترین دوا اینجاست

ز درگهش نشود هیچ زائری نومید

بیا که مونس و غمخوار و یار ما اینجاست

شهی که زائر او را ، خدای، می بخشد

به احترام شهنشاه اولیا اینجاست

شهی که بر در پروردگار بی همتا

برای زائر خود می‌کند دعا اینجاست

گرفته دامن مولای خویش را «ناطق»

شهی که حاجت دل را کند روا اینجاست

ذیقعده‌الحرام 1423 ، شاعر اهلبیت عصمت و طهارت (ع) - حاج محمد اسماعیل ناطق

جاده‌های عشق و معرفت

آری انسانها همواره در مقابل جاده‌های نور و ظلمت قرار دارند. بر سر این دو راهی، عقل و هوای نفس به ستیز می‌پردازند. در این مبارزه یکی غالب و دیگری مغلوب می شود.

خردمندان جادۀ نور و افراد جاهل و خودخواه جادۀ ظلمت را برمی‌گزینند. جاده‌های پر فراز و نشیب ظلمت و جهل و پیچ و خمهای کوچه‌های تاریک و ناهموار آن خسته کننده و دلگیر هستند و راهیان آن به سرنوشت شومی دچار می‌شوند.

قُلْ سِیرُواْ فِی الأَرْضِ ثُمَّ انظُرُواْ کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الْمُکَذِّبِینَ  (سوره انعام آیه 11)

ستاره‌های درخشندۀ سپهر ولایت فرزندان و نوادگان لؤلؤ و مرجان، امام‌زادگان واجب‌التکریم، در آسمان جاده‌های عشق و معرفت با نورافشانی خود فضا را برای عبور مشتاقان روشن نموده، مسیر حرکت به سوی صراط مستقیم را نشان می دهند.

در این راستا، ستاره‌ای پرفروغ، ما را به سوی خویش فراخوانده تا ما را از پرتو انوار خویش بهره‌مند سازد.

شرح مختصری از زندگانی حضرت

علی بن محمد حضرت قاضی‌الصابر(ع) یکی از متفکران و دانشمندان بزرگوار اسلام، فقیه و علامه، مظهر تقوا و فضیلت بوده و در این مکان مقدس بسیاری از تشنگان حقیقت و جویندگان علوم دینی و علمای برجسته در مجلس درس ایشان حضور یافته و از فضایل و کمالات حضرت استفاده می‌کرده‌اند.

به راستی، آنان که بر کاشی‌های سر در ورودی آستانه‌اش حدیث «اَنا مدینه العلم و علی بابها» را نوشته‌اند مطلب بسیار بجائی را انتخاب نموده‌اند زیرا خوب به عظمت علمی حضرت قاضی‌الصابر(ع) پی برده بودند و حق همین بوده زیرا این بزرگوار از نسل کوثر و از نسل گنجینۀ علوم اولین و آخرین یعنی حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) می‌باشند و در رشته‌های مختلف علوم از اجداد طاهرین خود ارث می‌برد.

علما و شعرا و سلاطین معاصر

یکی از علمای معاصر حضرت قاضی‌الصابر (ع) عالم و مفسر نامدار بزرگ تفسیر روض الجنان و روح‌الجنان زنده یاد شیخ ابوالفتوح رازی (ره) است که استاد شیخ منتخب‌الدین رازی و ابن شهر آشوب مازندرانی بوده است که در سال 480 ق در شهر ری به دنیا آمده و در سال 552 ق در سن 72 سالگی وفات یافته و در جوار حرم با صفای حضرت عبدالعظیم حسنی در صحن ابوالفتوح رازی به خاک سپرده شده است.

همچنین از علمای معاصر حضرت قاضی‌الصابر(ع) فقیه بزرگ ابوالقاسم نجم‌الدین جعفر بن حسن معروف به محقق اول یا محقق حلی است که کتب ارزندۀ او محل رجوع فقهای شیعه می‌باشد و نیز امین‌الدین ابوعلی فضل بن حسن بن فضل طبرسی صاحب تفسیر مجمع‌البیان است. طبق تحقیقات به عمل آمده علمای نامبرده در شهر ری با حضرت قاضی‌الصابر (ع) در ارتباط بوده و پیرامون علوم ومعارف اسلامی بحث و گفتگو داشته‌اند.

از مورخین و شعرای معاصر آن حضرت می‌توان ظهیرالدین ابوالحسن بیهقی (نویسندۀ تاریخ بیهقی)، خواجه عبدالله انصاری، خیام ، سنائی، امیر معزی، ناصر خسرو و خواجه نظام‌الملک طوسی را نام برد.

از تاریخ تولد و زمان وفات حضرت قاضی‌الصابر (ع) هیچگونه اطلاعی در دست نیست، همین قدر معلوم است که تولدش مدتی پیش از سال 480 ق بوده و تا حدود 555 ق ( 1060 تا 1125 میلادی) در عهد پادشاهان سلجوقی، محمد بن ملکشاه اول، و بهرام‌شاه زندگی‌ می‌کرده است. سلجوقیان نخستین سلسلۀ پادشاهی در دورۀ اسلامی است که بر سراسر ایران حکومت می‌کردند، در دوران سلجوقیان نهضت فرهنگی ایران به حد اعلای خود رسید و نفوذ معنوی ایرانیان تمام دنیای اسلام را فرا گرفت.

قضاوت در فضای سبز صبر

در مورد وجه تسمیۀ حضرت قاضی‌الصابر (ع) اینگونه استنباط می شود که مردم برای حل مشکلات و رسیدگی به شکایات و اختلافات فردی و اجتماعی به محضر شریف آن حضرت مراجعه می کردند و حضرت با دقت و صبر و حوصله و متانت ، قضایا را بررسی و از حقوق صاحبان حق و مظلومین دفاع می‌کردند و داد دادخواهان را از متعدیان و ستمگران گرفته و حق را به ذیحق می رسانیدند. لذا صبر و بردباری آن جناب زبانزد خاص و عام گردیده به حضرت قاضی‌الصابر (ع) مشهور و معروف گشته‌اند.

نوری از مخزن انوار فروزان رسول (س)

از وفا کرده ونک را پی تنویر قبول

طلعتش پرتوی از نور امام سجاد (ع)

قاضی‌الصابر (ع) و نوباوۀ زهرای بتول (س)

زائرینی که با اخلاص توفیق زیارت حضرت را پیدا کرده‌اند در فضای حرم پاک و مطهرش احساس آرامش نموده و حاجات شرعیۀ خود را از خدای سبحان طلب کرده‌اند به فضل خدا به آمال و آرزوهای خویش دست یافته‌اند.

نهادم سر به خاک مرقد شهزاده‌ای طاهر

ابوالقاسم ، علی بن محمد قاضی الصابر (ع)

طلب کردم از او حاجت، روا گردید و دانستم

قبول حق شود، اینجا همه حاجات هر زائر

تاریخ بقعه حضرت قاضی‌الصابر (ع)

در سال 1303 ق هنگامی که مرحوم میرزا یوسف مستوفی‌الممالک صدراعظم ناصرالدین شاه باغ وقفی بزرگ خود را در ونک آباد می نمود، بقعۀ هشت ضلعی زیبائی هم بر مرقد ابوالقاسم علی بن محمد معروف به قاضی‌الصابر (ع) ساخت که سنگ مرمر با خطوط و اشعار شیوا و ضریح چوبی و تزئینات کاشیکاری و حسن سلیقۀ فراوان در آن به کار برد و اینک بقعۀ مزبور در ضلع جنوبی باغ وقفی که خود از محل‌های با نزهت و دیدنی شمیرانات است به صورت آباد و معمور دایر و زیارتگاه عموم می‌باشد.

تاریخ احداث و یا بازسازی این بقعۀ متبرکه طبق بررسی‌های انجام شده در سال 1298 ق آغاز و در سال 1299 ق در عهد سلطنت ناصرالدین شاه به اتمام رسیده است.

سنگ قبر مطهر آقا از جنس مرمر به طول 148 و عرض آن 60 و ارتفاع آن 67 سانتیمتر می باشد که بر سطح فوقانی آن اشعار و کتیبه‌هائی به شرح ذیل با خط نستعلیق برجسته توسط استاد عبدالرسول یزدی که ساکن طهران بوده حجاری و مزین گردیده است.

طُوبی مَن اَصبَرَ بِقضاء الله

این مرقد منور و تربت مطهر امامزاده ذوالمفاخر حضرت ابوالقاسم علی بن محمد معروف به قاضی الصابر است.

در باغ ونک خلد برین پیدا شد

خورشید سپهر از زمین پیدا شد

بنگر که ز دریای درخشندۀ نور

تابنده یکی دُرّ ثمین پیدا شد

این روضه و این قُبه و این صحن شریف

از باطن اولیای دین پیدا شد

آن را که بُد از جنت موعود، گمان

زین جنت موعود یقین پیدا شد...

.... تاریخ بنای این مزار عالی

تخمینه نظر باز چنین پیدا شد

یعنی که امامزاده قاضی صابر

فرزند امام چارمین پیدا شد

این دو بیتی نیز بر سنگ قبر نوشته شده است

پرسید کسی چه می‌رسد در خاطر

تاریخ بناء و نصب لوح زاهر

این بندۀ شرمنده ، محمد باقر

گفتم که « امامزاده قاضی صابر(ع)»

که طبق حروف ابجد برابر است با 1303 و اگر حرف ه در کلمۀ امامزاده تلفظ نشود 1298 می باشد.

در ضمن پس از گذشت 43 سال از زمان بازسازی آستانه مبارکه درسال 1342ق شعر دیگری شامل سه بیت توسط کدخدا غلامحسین ونکی تهیه و بر سر در ورودی امامزاده نصب می‌گردد که یادآور حال و هوای همان ایام است:

صد شکر که الطاف خدا با ما شد

فرزند امام چارمین پیدا شد

از مرقد شهزاده علی بین ز شرف

سامان ونک چه سینۀ سینا شد

آمد ز لقب قاضی صابر نامش

بوالقاسم کُنیت چه شه بطحا شد

جلوه‌های ظاهری و مشخصات بقعه مبارکه

هنگام تشرف به آستانه، ابتدا وقتی از درب ورودی آستانه وارد هشتی (دهلیز) آن می شویم روبروی خودمان درب چوبی منبت کاری شده حرم را می بینیم که در دو طرف آن دو اطاق یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ به چشم می‌خورد و جلو اطاق سمت چپ راهرو کوچکی است که هشتی و حیاط امامزاده را به هم مرتبط می‌سازد. پس از اذن زیارت وارد حرم مطهر می‌شویم، ضریح زیبای آقا را که از چوب گردو و به صورت مشبک به طول 220 و عرض 178 و ارتفاع 183 سانتیمتر ساخته شده و کاشیکاریهای اطراف حرم تا ارتفاع 90 سانتی‌متر و چهار طاق نمای بزرگ و..... توجه ما را به خود جلب می‌کند. لازم به ذکر است که از نظر معماری این بقعۀ مبارکه به صورت هشت ضلعی ساخته شده و به خانۀ حضرت علی (ع) در شهر کوفه شباهت زیاد دارد.

در تصویر زیبای خانۀ علی (ع) طاق‌نمای بزرگ جایگاه جلوس حضرت علی بوده و حجرۀ سمت راست جایگاه جلوس امام حسن و حجرۀ سمت چپ جایگاه جلوس امام حسین علیهم‌السلام بوده است. مشابه و نظیر جایگاه حضرت علی (ع) و دو فرزند عزیزش را در حرم نورانی حضرت قاضی‌الصابر (ع) مشاهده می کنیم که از جذابیت خاصی برخوردار می‌باشد.

در قسمت شمالی حرم مطهر طاق‌نمای بزرگی بنا شده که در دو طرف آن دو حجرۀ کوچک (دو رواق کم عمق) در جبهۀ شرقی و غربی این بقعه به طول 150 و عرض 100 سانتیمتر به چشم می‌خورد. ارتفاع گنبد حرم از زیر سقف تا کف آن 520 سانتیمتر می‌باشد، در ضمن لازم به ذکر است که بنای مذکور یکی از آثار ثبت شده در سازمان میراث فرهنگی کشور است.

در جوار مرقد مطهر آقا، قنات و باغ بسیار سرسبز و زیبائی بوده و مسافرینی که به قصد زیارت حرم مطهر امامزاده داوود و امامزاده صالح علیهم‌السلام از راه دور و نزدیک به اینجا می‌رسیدند در این مکان باصفای خوش آب و هوا به استراحت پرداخته پس از زیارت حضرت قاضی‌الصابر (ع) و رفع خستگی به راه خود ادامه می دادند.

مساحت این آستانه مقدسه حدود 1678 متر مربع است که در ضلع جنوبی دانشگاه الزهراء در تهران بزرگ به نشانی اتوبان  شهید چمران، نیایش شرق، خیابان سئول، خیابان بهائی کوچه شهید مجیدپور – کوی امامزاده پلاک 27 واقع گردیده است. امید است مسافرین جاده‌های عشق و معرفت از فیض زیارت این سید بزرگوار محروم و بی‌نصیب نمانند. انشاءالله با کمک بانیان خیر و همت خدمتگزاران و نذورات زائرین عزیز، با برپائی مجالس مذهبی از فیوضات و برکات این مکان مقدس بهره‌مند گردیم.

در انتهای زندگینامه حضرت قاضی‌الصابر (ع) دعائی از صحیفۀ سجادیۀ جد بزگوارش حضرت امام زین‌العابدین (ع) را زینت بخش این کتاب شریف می‌کنیم و توفیق روزافزورن زائرین محترم و خوانندگان عزیز را از درگاه خداند تبارک و تعالی مسئلت می نمائیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

دعای پنجاه و چهارم صحیفه سجادیه

(نیایش، در طلب گشایش اندوه‏ها)

یَا فَارِجَ الْهَمّ، وَ کَاشِفَ الْغَمّ، یَا رَحْمَانَ الدّنْیَا وَ الْ‏آخِرَةِ وَ رَحِیمَهُمَا، صَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمّدٍ، وَ افْرُجْ هَمّی، وَ اکْشِفْ غَمّی. یَا وَاحِدُ یَا أَحَدُ یَا صَمَدُ یَا مَنْ لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ، اعْصِمْنِی وَ طَهّرْنِی، وَ اذْهَبْ بِبَلِیّتِی.

وَ اقْرَأْ آیَةَ الْکُرْسِیّ وَ الْمُعَوّذَتَیْنِ وَ قُلْ هُوَ اللّهُ أَحَدٌ، وَ قُلْ‏ اللّهُمّ إِنّی أَسْأَلُکَ سُؤَالَ مَنِ اشْتَدّتْ فَاقَتُهُ، وَ ضَعُفَتْ قُوّتُهُ، وَ کَثُرَتْ ذُنُوبُهُ، سُؤَالَ مَنْ لَا یَجِدُ لِفَاقَتِهِ مُغِیثاً، وَ لَا لِضَعْفِهِ مُقَوّیاً، وَ لَا لِذَنْبِهِ غَافِراً غَیْرَکَ، یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ أَسْأَلُکَ عَمَلًا تُحِبّ بِهِ مَنْ عَمِلَ بِهِ، وَ یَقِیناً تَنْفَعُ بِهِ مَنِ اسْتَیْقَنَ بِهِ حَقّ الْیَقِینَ فِی نَفَاذِ أَمْرِکَ. اللّهُمّ صَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمّدٍ، وَ اقْبِضْ عَلَى الصّدْقِ نَفْسِی، وَ اقْطَعْ مِنَ الدّنْیَا حَاجَتِی، وَ اجْعَلْ فِیمَا عِنْدَکَ رَغْبَتِی شَوْقاً إِلَى لِقَائِکَ، وَ هَبْ لِی صِدْقَ التّوَکّلِ عَلَیْکَ. أَسْأَلُکَ مِنْ خَیْرِ کِتَابٍ قَدْ خَلَا، وَ أَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرّ کِتَابٍ قَدْ خَلَا، أَسْأَلُکَ خَوْفَ الْعَابِدِینَ لَکَ، وَ عِبَادَةَ الْخَاشِعِینَ لَکَ، وَ یَقِینَ الْمُتَوَکّلِینَ عَلَیْکَ، وَ تَوَکّلَ الْمُؤْمِنِینَ عَلَیْکَ. اللّهُمّ اجْعَلْ رَغْبَتِی فِی مَسْأَلَتِی مِثْلَ رَغْبَةِ أَوْلِیَائِکَ فِی مَسَائِلِهِمْ، وَ رَهْبَتِی مِثْلَ رَهْبَةِ أَوْلِیَائِکَ، وَ اسْتَعْمِلْنِی فِی مَرْضَاتِکَ عَمَلًا لَا أَتْرُکُ مَعَهُ شَیْئاً مِنْ دِینِکَ مَخَافَةَ أَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ. اللّهُمّ هَذِهِ حَاجَتِی فَأَعْظِمْ فِیهَا رَغْبَتِی، وَ أَظْهِرْ فِیهَا عُذْرِی، وَ لَقّنّی فِیهَا حُجّتِی، وَ عَافِ فِیهَا جَسَدِی. اللّهُمّ مَنْ أَصْبَحَ لَهُ ثِقَةٌ أَوْ رَجَاءٌ غَیْرُکَ، فَقَدْ أَصْبَحْتُ وَ أَنْتَ ثِقَتِی وَ رَجَائِی فِی الْأُمُورِ کُلّهَا، فَاقْضِ لِی بِخَیْرِهَا عَاقِبَةً، وَ نَجّنِی مِنْ مَضَلّاتِ الْفِتَنِ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرّاحِمِینَ. وَ صَلّى اللّهُ عَلَى سَیّدِنَا مُحَمّدٍ رَسُولِ اللّهِ الْمُصْطَفَى وَ عَلَى آلِهِ الطّاهِرِینَ.

ترجمه:

اى زداینده اندوه، و اى زایل کننده غم، اى بخشنده در دنیا و آخرت، و مهربان در هر دو سراى، بر محمد و آل محمد رحمت فرست، و اندوه مرا بر طرف کن، و غمم را بزداى. اى یگانه، اى یکتا، اى بى‏نیاز، اى کسى که نزاده و زائیده نشده، و هیچ همتائى نداشته، مرا نگاه دار و پاک ساز، و گرفتاریم را بر طرف کن .

و آیة الکرسى و معوذتین و قل هو الله احد را بخوان و بگو:

خدایا من از تو مسئلت مى‏کنم، همچون سؤال کسى که احتیاجش سخت، و نیرویش سست، و گناهانش انبوه شده همچون سؤال کسى که براى حاجت خود فریاد رسى، و براى ناتوانیش نیرو دهنده‏اى، و براى گناهش آمرزنده‏اى جز تو نمى‏یابد. اى صاحب جلال و اکرام. توفیق عملى را از تو مى‏خواهم که بوسیله آن هر که آن را بجا آورد او را دوست دارى. و یقینى را که هر کس در جریان قضاى تو به آن متیقن شود او را بدان وسیله سود دهى. خدایا، رحمت فرست بر محمد و آل محمد و دلم را بسوى راستى فرا کش، و حاجتم را از دنیا بگسل و رغبتم را از سر شوق به لقایت در آنچه نزد تو است. قرار ده، و صدق توکل بر خویش را بر من ارزانى دار. ترا از خیر سرنوشت گذشته مسئلت مى‏کنم، و از شر آن بتو پناه مى‏برم. ترس عبادت‌کاران ترا. و عبادت خاشعان در پیشگاه ترا، و یقین توکل کنندگان بر تو را، و توکل مؤمنان به تو را، از تو مسئلت دارم. خدایا رغبت مرا در مسئلتم مانند رغبت دوستانت در مسئلت‌هایشان، و ترسم را مانند ترس اولیائت قرار ده، و مرا در خشنودى خود چنان به کار دار که با وجود آن چیزى از دین تو را به علت ترس از آفریده‏اى ترک نکنم. خدایا این حاجت من است، پس رغبتم را در آن عظیم ساز، و عذر مرا در آن، آشکار گردان. و حجتم را در آن بر زبانم گذار و بدنم را در آن عافیت بخش. خدایا هر که صبح کند در حالى که به غیر از تو اعتماد و امیدى داشته باشد، پس من صبح کردم. در حالى که اعتماد و امیدم در همه کارها توئى. پس به نیک فرجام‏ترین آنها برایم حکم کن، و مرا به رحمت خود از فتنه‏هاى گمراه کننده نجات بخش. اى مهربانترین مهربانان. و خداى رحمت فرستد بر سید ما محمد پیغمبر خدا که برگزیده است، و بر آل او که پاکانند.

در خاتمه یاد و خاطرۀ تمام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بویژه پنج شهید گلگون کفن در جوار حضرت قاضی‌الصابر (ع) شهید امیر اوشانی ، شهید داوود قره چلوئی، شهید احمد زمانی، شهید محمد رضا بهزادی نیا و شهید علی نوری گرامی می‌داریم و برای تمام شهدای عزیز اسلام عُلّو درجات و برای علمای بزرگوار و خادمین آستان و مؤمنین و مؤمناتی که در این مکان شریف آرمیده‌اند طلب مغفرت و آمرزش نموده از خداوند متعال می‌خواهیم تا ارواح همۀ شیعیان حضرت علی‌ابن ابیطالب را با ارواح پاک و مطهر ائمه معصومین (ع) خاصه شهدای کربلا محشور بفرماید. انشاءالله                              hodhodzar@gmail.com 09176112253 صادقی

پی دی اف کتاب قاضی صابر

موافقین ۰ مخالفین ۰ 96/12/01
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی