فضائل الشهدا

قرارگاه سایبری سردار شهید ابوالفضل صادقی
لبیک یا حسین
فضائل الشهدا

هوالجمیل
دوستان سلام - خوش آمدید، و بعد: آنچه در این وبلاگ آمده و می‌آید تلاشی برای گردآوری خاطرات انقلاب و دفاع مقدس بویژه در شهر باستانی و مذهبی زرقان فارس است. در این راستا بارها فراخوان داده‌ایم و مراتب را از طریق نشریه محلی، پوستر و آگهی در مساجد، تریبون‌های مختلف در مجالس مذهبی، اردوهای آموزشی بسیجیان و ایثارگران، اینترنت، پیامک و تلفن و دعوتهای حضوری اعلام کرده‌ایم و از تمام مردم عزیز و ایثارگران گرانقدر زرقان خواسته‌ایم که هرگونه اطلاع و خاطره‌ای درباره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس (ارتشی، سپاهی، جهادگر، بسیجی، و نیروهای تدارکاتی و تبلیغاتی پشت جبهه) دارند در اختیارمان بگذارند یا از طریق ایمیل hodhodzar@gmail.com و یا تلفن 09176112253 به ما اطلاع دهند تا ترتیب مصاحبه با آنها بدهیم. در همین رابطه تعدادی از عزیزان دعوت ما را اجابت کرده‌اند که مصاحبه‌های آنها را پس از پیاده سازی و نگارش و ویرایش در اینترنت گذاشته‌ایم. البته هنوز مصاحبه‌های زیادی در نوبتند که به یاری خداوند و استمداد از روح پر فتوح شهدا امیدواریم به نحو احسن و در اسرع وقت نسبت به آماده سازی آنها نیز اقدام کنیم. مجدداً از تمام عزیزان و همشهریان گرامی استدعا داریم برای ثبت خاطراتشان با ما تماس بگیرند تا هماهنگی‌های لازم برای مصاحبه با آنها به عمل آید.
از اینکه نظر شریفتان را از ما دریغ نمی کنید صمیمانه سپاسگزاریم.
والسلام
محمد حسین صادقی، زرقان فارس 00989176112253
Hodhodzar@gmail.com

طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

Tuesday, 23 Aban 1402، 01:46 AM

ارزش شهید و شهادت

هوالجمیل / شهید دارای بالاترین درجه و جایگاه بشری است از همین رو هرکسی توفیق دستیابی به این مقام را نمی‌یابد.

ارزش شهید و شهادت

پرسش:
ارزش و مقام شهید و شهادت در روایات چگونه بیان شده است؟
پاسخ:

در روایات دینی برای شهید مقام بسیار والایی بیان‌شده است زیرا او از مهم‌ترین سرمایه خود یعنی نفس و جان خویش ایثار می‌کند؛ ازاین‌رو خدای متعال نیز بالاترین جایگاه را به او عنایت فرموده است. جمع‌آوری همه روایاتی که در تعریف و بیان  مصادیق شهید، احکام شهید، جایگاه و مقام شهادت و آثار و برکات دنیوی و اخروی شهید و شهادت آمده است می‌تواند مجموعه‌ای سترگ و کتابی بزرگ را پدید آورد اما اکنون در اینجا به مناسبت سؤالی که مطرح گردیده، فقط  تعدادی از روایاتی که به ارزش و مقام شهید اشاره نموده‌اند، اشاره می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 23 Aban 02 ، 01:46
هیئت خادم الشهدا

از تاریخ شهادت اولین شهید انقلاب در زرقان بیش از چهل سال و از تاریخ شهادت آخرین شهید دفاع مقدس تقریباً بیست و چند سال می‌گذرد و بسیاری از خاطرات آن عزیزان در طول این مدت از یادها رفته و از خاطرها محو شده است و اگر این روند ادامه داشته باشد در آینده‌، کوچکترین خاطره‌ای از این «ولینعمت‌های دریادل و از خودگذشته» نخواهیم داشت و از اقیانوس عظیم خاطرات آنها بجز یک عکس و یک سنگ چیزی دیگر باقی نخواهد ‌ماند. شهدای عزیز کشور ما همه مثل همند ، همه از یک خانواده‌اند و تعلق به تمام مردم و تاریخ و فرهنگ ما دارند. آن خداجویان خونین بال، کار خودشان را به نحو احسن انجام دادند و ادامه کار و راه آنها بر عهدۀ تک تک ماست. مسئولیت ما نسبت به آنها نه فقط تمام نشده بلکه روز به روز مهم‌تر و پررنگ‌تر و واجب‌تر می‌شود. اینک سالها از شهادت آن اُسوه‌های عشق و تقوا و ایثار می‌گذرد و بسیاری از خاطرات آنها فراموش شده (و دشمن نیز همین را می‌خواهد) اما با توجه به مسئولیتی که ما داریم نباید بگذاریم بیش از این خاطرات شهدا به فراموشی سپرده شود چون هم نسل جدید تشنۀ این حقایق است، هم دشمن خلاف آن را تبلیغ می‌کند. 

خاطرات شهدا، زیباترین سند افتخار هر ملت و زلال‌ترین و گواراترین سرچشمۀ عشق و معرفت و کمال و خودسازی برای تشنگان حق و حقیقت و انسانیت به حساب می‌آید. آن پاکبازان عاشق، بخاطر هدف بزرگی که داشتند خالصانه با خدای خود معامله کردند و در جوار رحمت او به آرامش و ابدیت رسیدند و جزو کارگزاران عالم امکان قرار گرفتند و منشأ خیر و برکت و شفاعت برای هم‌پیمانان و بازماندگان و همشهریان خود شدند. آنها نیازی به ما ندارند بلکه این ما هستیم که به عنایات و کرامات و کمک‌های آنها شدیداً نیازمندیم و شناختن و شناساندن آنها که در طول حیات ظاهری خود نیز ناشناس بودند و همیشه سعی در گمنامی داشتند یکی از وظایف خطیر تمام همعصران آنها و نسلهای بعد است. خاطراتی از هریک از آن زاهدان شب و شیرهای روز در یاد و خاطر دوستان و خانواده‌های آنها وجود دارد که فقط نمونه‌های آن را در تاریخ صدر اسلام می‌توانیم ببینیم و چه بسا گاهی اوقات یک خاطره از آنها می تواند تحول و دگرگونی عظیمی برای شفای دردهای ظاهری و باطنی جامعه در بر داشته باشد. سعی کنیم در طول زندگی خود، حداقل یک اثر برای شهدا و ایثارگران دفاع مقدس بوجود آوریم و نام خود را در دفتر آن مجاهدان خالص الهی ثبت نمائیم. والسلام / تلفن تماس برای مصاحبه 09176112253 صادقی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 21 Aban 02 ، 02:03
هیئت خادم الشهدا
تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی و سکوت جامعه جهانی

رژیم صهیونیستی در یک ماه گذشته بدون هیچ مانع سیاسی و بین‌المللی به کشتار غیرنظامیان در غزه پرداخته، اما به نظر این میزان کشتار از نظر آن‌ها کافی نبوده و در اتاق‌های فکرشان موضوع بمباران اتمی غزه نیز روی میز قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 16 Aban 02 ، 11:08
هیئت خادم الشهدا
Tuesday, 16 Aban 1402، 05:57 AM

جانباز شهید نوراله اکبری

در رثای جانباز شهید نوراله اکبری
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 16 Aban 02 ، 05:57
هیئت خادم الشهدا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دو‌شنبه) در دیدار آقای محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و هیات همراه، با قدردانی از مواضع خوب و قوی دولت و ملت عراق در حمایت از مردم غزه، بر لزوم افزایش فشار‌های سیاسی دنیای اسلام به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف کشتار مردم غزه تأکید کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 15 Aban 02 ، 19:56
هیئت خادم الشهدا

شهادت به معنای ایثار جان در راه خدا یا آرمانی والا است که در اسلام و ادیان دیگر بزرگ داشته شده است. در فرهنگ‌های غیر دینی نیز شهادت با مفهوم کشته‌شدن در راه وطن معنا پیدا می‌کند. میل به شهادت در دوران انقلاب اسلامی، ارزشی اجتماعی بود و با پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی تبدیل به فرهنگ جهاد و شهادت شد. امام‌خمینی با پرداختن به فرهنگ شهادت‌طلبی، این فرهنگ را روشی در صدر اسلام می‌دانست که توانست در کمتر از نیم قرن، دنیا را تسخیر کند. ایشان تشیع را مذهب شهادت معرفی می‌کرد و رمز پیروزی مسلمانان را در شهادت و بی‌اعتنایی به حیات مادی و حیوانی می‌دید. این نگاه ویژه، تأثیر بسزایی بر پیروزی انقلاب و تداوم آن در دوران جنگ هشت‌ساله داشت. امام‌خمینی شهادت را موجب سرافرازى و افتخار می‌دانست و بر این باور بود که فرهنگ شهادت، کشور را از گزند آسیب‌ها در امان می‌دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 15 Aban 02 ، 17:28
هیئت خادم الشهدا

بنام خدا، دوستان سلام، و اما بعد؛ دیروز در رابطه با کار شهدا در روستای ولایتمدار و شهیدپرور بانش بیضا مهمان انسان فرهیخته و بزرگی بودم که فضایلش را شنیده بودم ولی تا دیروز زیارتش نکرده بودم. داستان دیدارمان مفصل است که بعداً نقل می کنم ولی بعد که به زرقان برگشتم و اسم برادر شهیدشان ولی الله بانشی را جستجو کردم به مقاله زیر در خبرگزاری فارس برخوردم که واقعاً برایم مثل یک مائده بهشتی پر حلاوت بود و خداوند تبارک و تعالی را شکر کردم که به برکت شهدا مرا با بزرگانی آشنا کرده که ذاتاً شهیدند و مثل شهدای عزیزمان مایه مباهات در دنیا و آخرت هستند..با آرزوی سلامتی و موفقیت و شادکامی ایشان و خانواده محترمشان در پناه قرآن و اهلبیت به برکت صلوات بر محمد و آل محمد، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم....  

در ادامه مطلب، گزارش خبرگزاری فارس را بخوانید::

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 11 Aban 02 ، 10:35
هیئت خادم الشهدا
Thursday, 4 Aban 1402، 07:53 PM

شهید بزرگوار حیدر آب باریکی

بسم رب الشهداء والصدیقین

شهید حیدر آب باریکی

نام پدر: رمضانعلی
تاریخ تولد: 1-1-1344 شمسی
محل تولد: خراسان رضوی - سبزوار 
تاریخ شهادت : 7-4-1391 شمسی، مکان ؟
گلزار شهدا: نام گلزار:هاشم آباد

خراسان رضوی - سبزوار

نثار روح مطهرش صلوات و فاتحه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 04 Aban 02 ، 19:53
هیئت خادم الشهدا

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت 6555 شهید استان لرستان با اشاره به مظلومیت‌ توام با صبوری و اقتدار مردم غزه در مقابل جنایات مداوم رژیم صهیونیستی، تأکید کردند: رژیم زخم‌خورده و ازپاافتاده اشغالگر در حال گرفتن انتقام ضربه کاری رزمندگان فلسطینی از مردم غزه است اما بدون تردید و با وجود همه حمایت‌‌های اشرار عالم و همدستی قطعی آمریکایی‌ها در جنایات صهیونیست‌ها، این همه ظلم و جنایت، در نهایت راه به جایی نمی‌برد و در این قضیه و قضایای آینده، پیروزی از آن ملت فلسطین است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 03 Aban 02 ، 20:14
هیئت خادم الشهدا
Wednesday, 3 Aban 1402، 01:25 PM

ز کابوس جنگ جهانی نترس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 03 Aban 02 ، 13:25
هیئت خادم الشهدا