فضائل الشهدا

قرارگاه سایبری سردار شهید ابوالفضل صادقی
لبیک یا حسین
فضائل الشهدا

هوالجمیل
دوستان سلام - خوش آمدید، و بعد: آنچه در این وبلاگ آمده و می‌آید تلاشی برای گردآوری خاطرات انقلاب و دفاع مقدس بویژه در شهر باستانی و مذهبی زرقان فارس است. در این راستا بارها فراخوان داده‌ایم و مراتب را از طریق نشریه محلی، پوستر و آگهی در مساجد، تریبون‌های مختلف در مجالس مذهبی، اردوهای آموزشی بسیجیان و ایثارگران، اینترنت، پیامک و تلفن و دعوتهای حضوری اعلام کرده‌ایم و از تمام مردم عزیز و ایثارگران گرانقدر زرقان خواسته‌ایم که هرگونه اطلاع و خاطره‌ای درباره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس (ارتشی، سپاهی، جهادگر، بسیجی، و نیروهای تدارکاتی و تبلیغاتی پشت جبهه) دارند در اختیارمان بگذارند یا از طریق ایمیل hodhodzar@gmail.com و یا تلفن 09176112253 به ما اطلاع دهند تا ترتیب مصاحبه با آنها بدهیم. در همین رابطه تعدادی از عزیزان دعوت ما را اجابت کرده‌اند که مصاحبه‌های آنها را پس از پیاده سازی و نگارش و ویرایش در اینترنت گذاشته‌ایم. البته هنوز مصاحبه‌های زیادی در نوبتند که به یاری خداوند و استمداد از روح پر فتوح شهدا امیدواریم به نحو احسن و در اسرع وقت نسبت به آماده سازی آنها نیز اقدام کنیم. مجدداً از تمام عزیزان و همشهریان گرامی استدعا داریم برای ثبت خاطراتشان با ما تماس بگیرند تا هماهنگی‌های لازم برای مصاحبه با آنها به عمل آید.
از اینکه نظر شریفتان را از ما دریغ نمی کنید صمیمانه سپاسگزاریم.
والسلام
محمد حسین صادقی، زرقان فارس 00989176112253
Hodhodzar@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
Tuesday, 22 Khordad 1397، 01:38 AM

سردار شهید نیاز فتوحی

هوالجمیل

سردار شهید نیاز فتوحی

نام پدر : فتاح محمد

تاریخ تولد 1328/03/01 :
تاریخ شهادت:  1359/07/24
محل شهادت:   خرمشهر
محل تولد  :سیستان وبلوچستان - نیک شهر - قصرقند

شهید نیاز فتوحی اهل قصرقند بلوچستان و باجناقم مرحوم عبداله رنجبر (میرزاخان) که اهل چابهار بود دوست بودند و در دورانی که شهید فتوحی در مرکز زرهی شیراز خدمت می‌کرد با خانوادۀ مرحوم حاج خلیل خواجه (پدر همسرم) رفت و آمد داشت و معمولاً تعطیلاتش را در شهر ما، زرقان فارس، می‌گذراند. بعد از شهادتش نیز چندین بار خانواده ایشان و مخصوصاً پدر بزرگوارش به زرقان آمدند.

مزار این شهید دلاور و بزرگوار که در دومین ماه جنگ تحمیلی در مقابله با متجاوزین بعثی در تاریخ (24/7/1359) به شهادت رسید در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز است و عکس او که یادآور غیرت و مهربانی و رشادت این شهید بزرگوار است، زینت بخش خانه‌های دوستانش در زرقان می‌باشد که همیشه یاد و خاطرات او را گرامی می‌دارند و به روح پر فتوحش درود می‌فرستند، به همین خاطر ما این شهید عزیز را همشهری و همخانوادۀ خود میدانیم هرچند شهدا متعلق به تمام امت اسلامی ایران زمینند. 

البته سایت شهدای ارتش محل دفن این افسر شهید را که در هنگام شهادت درجه سروانی داشته شهرستان قصرقند بلوچستان معرفی کرده ولیکن همانطور که اشاره کردم آرامگاه شهید نیاز فتوحی در شیراز است.

اخیراً در تفحصی که در اینترنت داشتم متوجه شدم که دبیرستانی در شهرستان کنارک و یک مجتمع ورزشی در شهرستان قصرقند بلوچستان به نام این شهید گرانقدر است. متأسفانه اطلاعات بیشتری درباره این اسوه ایثار و جوانمردی نداریم لذا از تمام دوستان و آشنایان و همرزمان ایشان خواهشمندیم هرگونه اطلاعی از او دارند از طریق تلفن 09176112253 (صادقی) در اختیارمان بگذارند.

روحش شاد و یادش گرامی - نثار ارواح مطهرشان - فاتحه مع الصلوات

صفحه شهید نیاز فتوحی در سایت امام زادگان عشق

عکسهای بیشتر از شهید نیاز فتوحی، با تشکر از خواهر زاده ایشان، جناب محمد اسلم فتوحی

موافقین ۰ مخالفین ۰ 97/03/22
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۱)

23 Azar 97 ، 17:30 محمد فتوحی
سلام و عرض خسته نباشید 
سردار فتوحی دایی اینجانب بودند، و اطلاعات شما، در مورد ایشان صحیح میباشد، و ارمگاهش در دارالرحمه میباشد 
9155450979

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی