فضائل الشهدا

قرارگاه سایبری سردار شهید ابوالفضل صادقی
لبیک یا حسین
فضائل الشهدا

هوالجمیل
دوستان سلام - خوش آمدید، و بعد: آنچه در این وبلاگ آمده و می‌آید تلاشی برای گردآوری خاطرات انقلاب و دفاع مقدس بویژه در شهر باستانی و مذهبی زرقان فارس است. در این راستا بارها فراخوان داده‌ایم و مراتب را از طریق نشریه محلی، پوستر و آگهی در مساجد، تریبون‌های مختلف در مجالس مذهبی، اردوهای آموزشی بسیجیان و ایثارگران، اینترنت، پیامک و تلفن و دعوتهای حضوری اعلام کرده‌ایم و از تمام مردم عزیز و ایثارگران گرانقدر زرقان خواسته‌ایم که هرگونه اطلاع و خاطره‌ای درباره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس (ارتشی، سپاهی، جهادگر، بسیجی، و نیروهای تدارکاتی و تبلیغاتی پشت جبهه) دارند در اختیارمان بگذارند یا از طریق ایمیل hodhodzar@gmail.com و یا تلفن 09176112253 به ما اطلاع دهند تا ترتیب مصاحبه با آنها بدهیم. در همین رابطه تعدادی از عزیزان دعوت ما را اجابت کرده‌اند که مصاحبه‌های آنها را پس از پیاده سازی و نگارش و ویرایش در اینترنت گذاشته‌ایم. البته هنوز مصاحبه‌های زیادی در نوبتند که به یاری خداوند و استمداد از روح پر فتوح شهدا امیدواریم به نحو احسن و در اسرع وقت نسبت به آماده سازی آنها نیز اقدام کنیم. مجدداً از تمام عزیزان و همشهریان گرامی استدعا داریم برای ثبت خاطراتشان با ما تماس بگیرند تا هماهنگی‌های لازم برای مصاحبه با آنها به عمل آید.
از اینکه نظر شریفتان را از ما دریغ نمی کنید صمیمانه سپاسگزاریم.
والسلام
محمد حسین صادقی، زرقان فارس 00989176112253
Hodhodzar@gmail.com

طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

Tuesday, 16 Khordad 1402، 07:04 AM

چهارده بنی هندلی در نوبت شهادت

هوالجمیل / صحنه، عین شب عاشورا بود که امام گفت اگر بمانید همه کشته می شوید، پس بهتر است از تاریکی شب استفاده کنید و جانتان را بردارید و‌ بروید.... و یاران باوفایش ماندند تا شهادت...
آن شب هم در صدها گوشه از خطوط نبرد در مرزهای کشور اشغال شدهٔ ایران همین اتفاق افتاد که یکی از آن اتفاقات مربوط به یک گروه بنی هندل بود...
کلاً بیست نفر بودند، ۱۴ راننده داوطلب و ۶ نگهبان و تدارکاتچی عاشق شهادت در دشت عباس، یکی از راننده ها پشت لودر بود و سیزده رانندهٔ دیگر پشت وانت، که قرار بود یکی یکی پس از شهادت راننده، پشت لودر بپرند و سنگرسازی را ادامه دهند تا نقطه هدف... اواخر شب شروع کردند و هوا روشن که کار تمام شد، فقط سه مجروح باقی مانده بود و دو سالم که ۱۸ شهید و مجروح را در دامنه خاکریز کنار هم چیده بودند....
راه باز شده بود و نیروها به جلو رفته بودند، دشمن شکست سختی خورده بود، عملیات فتح المبین نه فقط فرمولهای نظامی در میدان جنگ را تغییر داده بود بلکه در عرصه سیاست جهانی نیز اثر مثبت به نفع ایران گذاشته بود، حالا جنگ و نظام مدیون آن چهارده لودرچی و شش نگهبانی بود که در هیچ گزارش و مصاحبه و ترفیع و تشویقی حضور نداشتند و همه به آنها می گفتند بنی هندل... کسانی که حتی راه و روش ریاکاری و عکس یادگاری گرفتن هم بلد نبودند، قهرمانان بی مدال و اسطوره های بی نام و نشانی که  فقط به آزادی خاک میهن و دفاع از دین و ناموس وطنشان فکر می کردند...
روزیکه صدام مصاحبه اش را در بغداد قطع کرد و گفت هفت روز دیگر این سخنرانی را در تهران تکمیل خواهم کرد هرگز او و اربابانش و نوکرانش فکر نمی کردند که رؤیای هفت روزهٔ صدام تبدیل به یک کابوس سیاه هشت ساله شود و با ملت با غیرتی مواجه شوند که حتی بنی هندلش، عاشقانه و عارفانه و خالصانه و گمنامانه در نوبت شهادت بایستد.... از تمام رانندگان شریف وطنم عذر می خواهم که عبارت مشهور و صمیمی «بنی هندل» را به کار بردم که البته کلمهٔ بدی هم نیست و توسط خودشان هم گاهگاهی استفاده می شود...
سلام بر شهدا و خانواده های معظمشان
و نفرین بر مدیران نالایق و خیانتکارانی که بر استخوانهای شکسته شهدا و ایثارگران سوار شدند و اهدافشان را به فراموشی سپردند و درود خدا بر مردم و مسئولینی که نسل در نسل پای کار شهدا و اقتدار و عزت ایران اسلامی ایستادند و علیرغم برخی ناکارآمدی ها و نابسامانیها دست از آرمانها و حمایت رهبر آسمانی شان برنداشتند،...
تقدیم به هنرمند انقلابی و سنگرساز بی سنگر، شهید محمد جواد کاویانی که در چنین برنامه ای در شب دوم فروردین ۱۳۶۱ در منطقه شوش محافظ لودرچی ها بود و به فیض عظمای شهادت که آرزوی دیرینش بود رسید...
روحش شاد و یادش گرامی، یا علی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 16 Khordad 02 ، 07:04
هیئت خادم الشهدا
Tuesday, 16 Khordad 1402، 01:05 AM

هزار گلزار

هوالجمیل / با سلام و عرض ادب و احترام و خیر مقدم به شما خوبان

و بعد، برنامهٔ زیارت حداقل یکهزار گلزار شهدا در شهرها و روستاهای کشور و تهیه عکس و گزارش کوتاهی از هر شهر و گلزار، تعداد شهدا، یادداشت کردن اسامی مقدس شهدا و متون کتیبه ها، درج مطالب روزانه در سایت، و تهیه کتاب سفرنامه هزار گلزار، به عون الله و  انشاءالله تعالی #هزار_گلزار

___________________ و تقدیم آثارم به شما عزیزان

    دانلود ۱۸ کتاب صلواتی در سایت هدهد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 16 Khordad 02 ، 01:05
هیئت خادم الشهدا
🔸«برادر، گرفتار تاریکی بودیم که امام خمینی از قلب تاریخی که می رفت تا فراموش شود، چون محمد فریاد برآورد که «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» و ما که هنوز دست و پا می زدیم تا به خویشتن خویش بازگردیم، از این سخن تازه شدیم و دریافتیم که آن چه می جستیم، یافته ایم!

🔸با همان عشقی که اباذر با محمد بیعت کرد، ما به امام خمینی پیوستیم و برادر، او را ندیده ای: دست خداست بر زمین؛ آن همه به صفات خداوندی آراسته است که هنگامی که دست محبتش را بر سر شیفتگان بالا می آورد، سایه اش زمین و آسمان را می پوشاند.

🔸من بوی خوشش را از نزدیک شنیده ام و صورتش را دیده ام که قهر موسی را دارد و لطف عیسی را و آرامش سنگین محمد را برادر!

🔸مادر به تو گفت (در پشت تلفن) که من کار پیدا کرده ام. این چنین نیست؛  من زندگی یافته ام. عشق خمینی بزرگ و عظمت فرهنگی آن چه می گوید، مرا آن چنان شیفته ی خود ساخته است که نمی توانم جز به حکمتی که در حال تدوین آن هستم بیندیشم و جز به فرهنگی که در حال احیای آن هستیم.

🔸کارم در راه خداست (فی سبیل الله) و برای آن پولی دریافت نمی کنم. تنها سهمی اندک از بیت المال می برم که خورد و خوراک را بس باشد و بس. جهادی را که آغاز کرده ایم، امام خمینی «جهاد سازندگی» نام نهاده است. شمشیرمان قلم است و بیل و کلنگ و در راه سازندگی ایرانی آزاد گام نهاده ایم؛ ایرانی که منشا حرکت نوین تاریخ و خاستگاه فرهنگ نوینی است که دنیای تاریخ را سراسر دربر خواهد گرفت.»
https://eitaa.com/Basir_MN
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 15 Khordad 02 ، 13:14
هیئت خادم الشهدا
هوالجمیل
مودة فی القربی
در نسل فاطمه زهرا ، چون گشته نور خدا پیدا
باشد ولایت آن انوار ، تسنیم حب رسول الله
هر دوره قائمۀ نوری ، از نور فاطمه شد طالع
خالی نشد ز حُجَج هرگز، افلاک سَبعه ز این اسما
تا اینکه آمد و شد غایب، با اذن حضرت حق، صاحب
زان پس به نایب او شد راست، اوضاع غمزدۀ دنیا
یک جلوه‌گاه جمال حق، در این زمانه ، خمینی شد
کز انقلاب عظیم او ، شد عرش دولت حق، برپا
آن شیرمرد بسیجی که ، موسای طور جماران شد
اعجاز موسوی‌اش گل کرد ، در انهدام بت اعدا
هر دین و مذهب این اقلیم ، با او به حلقۀ وحدت شد
هر قوم و ملت ایرانی، شد تحت بیعت او یکجا
روحانیون عظیم‌الشأن ، آئینه‌دار ولا گشتند
در اعتلای فضیلت‌ها ، همراه حضرت روح‌الله
در امتداد مسیر او ، شد اسوه ، رهبر فرزانه
آن رادمرد خدائی که ، شد مقتدای شقایق‌ها
دارد به خیمه بسی یاور ، با اقتدار سلیمانی
کز عزمشان شده امنیت ، بر کل خلق وطن اهدا
جان، عاشقانه فدا کردند، در پاسداری از این امّت
بس پابرهنۀ دریادل ، بس بی‌نشانۀ با تقوا
پیغام خون شهیدان چیست جز حفظ وحدت و ارزشها
پاداش رنج خمینی چیست؟ الاالمودة فی القربی
والسلام - محمد حسین صادقی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 14 Khordad 02 ، 09:21
هیئت خادم الشهدا

امام خمینی در دوران سفر خود یا همسرشان که منجر به دوری گاه و بیگاه از ایشان و فرزندان و برادران و دیگر بستگان بوده است، نامه هایی به همسرشان نوشته اند، که واجد نکات جالبی از زندگی اندرونی امام است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 13 Khordad 02 ، 13:54
هیئت خادم الشهدا
متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی بزرگداشت دو هزار و چهل و چهار شهید سبزوار و همچنین دست اندرکاران کنگره ملی دو هزار و چهارصد و نود و هشت شهید نیشابور و جمعی از خانواده‌های شهدای این دو شهر، که در تاریخ سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شده بود، صبح امروز در محل برگزاری همایش در سبزوار منتشر شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، زنده نگه داشتن یاد شهدا را جهادی بزرگ و همسنگ جهاد زنده نگه داشتن خون‌های مقدس ریخته شده در کربلا دانستند و گفتند: باید با همت و تلاش و بکارگیری هنر و استفاده از شیوه‌های خلاقانه و جذاب، یاد و خاطره و سلوک و مجاهدت شهدا به نسل جوان و نسل‌های بعدی منتقل شود.
ایشان همچنین شناساندن تاریخ و دانشمندان و شکوه و عظمت معنوی و علمی شهرها از جمله نیشابور و سبزوار به جوانان را یک وظیفه خواندند.
رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی شهدا در سبزوار و نیشابور، خاطرنشان کردند: منفعت و مصلحت قدرت‌های استکباری و اهل باطل در طول تاریخ، باقی نماندن یاد و نام مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدا بوده است که این موضوع همچنان ادامه دارد، بنابراین زنده نگه داشتن یاد شهید و خانواده‌ها و دوستان شهدا به‌عنوان شهید پرور و کسانی که در این عرصه با تمام توان خود در صحنه بودند و پشتیبانی کردند، جهاد است و باید قدر این کار دانسته شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به سابقه و هویت تاریخی، دینی و علمی شهرهای سبزوار و نیشابور، این دو شهر را گنجینه تاریخ و تمدن اسلامی - ایرانی برشمردند و گفتند: در فاصله زمانی میان «فضل بن شاذان نیشابوری» تا «حاج ملاهادی سبزواری» که حدود هزارسال است، ستاره‌های درخشان علمی، معنوی و معرفتی فراوانی به چشم می‌خورند که همه این بزرگان، شناسنامه و هویت تاریخی این شهرها هستند و باید به نسل جوان معرفی شوند.
ایشان درخصوص جایگاه والای شهدای سبزوار و نیشابور نیز افزودند: در این دو شهر از یک جوان عارف و مجاهد حدوداً بیست ساله همچون شهید ناصرباغانی از سبزوار تا یک انسان مجاهد میان سال و جاافتاده همچون شهید نورعلی شوشتری از نیشابور می‌توان دید که وصیتنامه‌های آنها پر از حکمت و معرفت است.
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه توصیف شهدا غیر ممکن است، شهدا را الگو و وصیتنامه آنان را درس دانستند و افزودند: هر یک از شهدا همچون شوشتری، باغانی، برونسی و شهید اخیرِ سبزوار، شهید «الداغی»، به نحوی می‌توانند الگو باشند، همان‌گونه که دیدیم شهادت «حمیدرضا الداغی» افکار عمومی کشور را چگونه بشدت تحت تاثیر قرار داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان با اشاره به جریان خاطره نویسی از زندگی شهیدان، بر لزوم تقویت آن و هنرمندی در نگارش خاطرات تاکید کردند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 12 Khordad 02 ، 01:21
هیئت خادم الشهدا

به نقل از گروه ایتا توسط برادر عزیزم جعفر پاکدل: راوی «یحیی بنی هاشمی»، یکی از خواهران مؤمنه در داراب این جریان را نقل می کرد :
شبی در خواب دیدم در مسجد مقدس جمکران گم شده ام ‌. مستأصل و نگران دور خود می چرخیدم که آقا صاحب الزمان « عجل الله تعالی فرجه الشریف » به نزدم آمد و مرا به پیش خانواده ام راهنمایی کرد . قبل از اینکه ما را ترک کنند فرمودند : « از قول ما به خانواده شهید عارف بگویید چرا به وصیت حمید در مورد قبرش عمل نکردید ؛ شما قبر را درست کنید ما هزینه آن را می دهیم . » از خواب پریدم . نفسم بالا نمی آمد . همه خانواده را بیدار کردم و جریان را گفتم . همه با هم به گلزار شهدای داراب و سر قبر شهید عارف رفتیم . یادم آمد که آقا درخواب آدرس مکانی را داده و گفته بودند هزینه تعمیر قبر آنجاست . سریع به آنجا رفتیم ؛ پارچه‌ای سبز آنجا بود که بوی عطرش محیط را پر کرده بود . در پارچه ۳۰۳۰ تومان پول بود . صبح اول وقت نزد خانواده شهید عارف رفتم و خواب را برای ایشان تعریف کردم . آنها تأیید کردند که حمید در یکی از وصیتنامه هایش خواسته بود تا قبرش را همچون قبور بقیع ؛ ساده و خاکی درست کنند . به اتفاق خانواده این شهید بزرگوار به نزد یکی از علمای شهر رفتیم . خانواده شهید از ایشان خواستند تا برای تعمیر قبر استخاره کنند که خوب آمد . سریع دست به کار شدند و قبر را با همان هزینه ؛ همانطور که شهید عارف می خواست بازسازی کردند هزینه شد ۳۰۰۰ تومان ؛ بعد هم این جریان را نوشتند و کپی کردند و در اختیار مردم قرار دادند که شد ۳۰ تومان ؛ دقیقاً ۳۰۳۰ تومانی که آقا داده بودند . 🌹🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 11 Khordad 02 ، 10:58
هیئت خادم الشهدا
صدام حسین دیکتاتور پیشین عراق در آوریل سال ۱۹۳۷م در روستای عوجه از شهر تکریت به‎دنیا آمد. پدر صدام پیش از به دنیا آمدن وی، کشته شد و مادرش به همسری مرد دیگری درآمد. سرنوشت صدام تا ۱۰ سالگی به دست ناپدری خشن و پدربزرگی نامهربان افتاده بود. پدربزرگ وی او را وامی‌داشت تا در ایستگاه قطار تکریت بر سر راه‌آهن بغداد به موصل، هندوانه بفروشد. وی در ۱۰ سالگی به بغداد نزد دایی خود که یک افسر اخراجی ارتش بود رفت. صدام در آستانه بیست سالگی به حزب بعث پیوست و به‎سرعت به یکی از اعضای فعال حزب بدل شد. وی توانست با کسب موافقت رهبری حزب، بازوی ضربتی یا همان گروه چماق‎دار را برای حزب بعث تشکیل دهد. صدام در سال ۱۹۵۹م با شرکت در عملیات ترور قاسم رئیس‎جمهور وقت عراق مجروح شد و پس از آن، از طریق سوریه به مصر رفت و با وجود ثبت‌نام در رشته حقوق دانشگاه قاهره، نتوانست به موفقیتی نائل شود و چهار سال بعد پس از سرنگونی عبدالکریم قاسم به عراق بازگشت و پس از چند سال، با پیروزی حزب بعث در اثر کودتا در سال ۱۹۶۸م رژیم سرکوبی در عراق حاکم شد که نفر اول دستگاه سرکوب آن جوانی ۳۱ ساله به‎نام صدام بود. وی در سال ۱۹۷۹م با کنار زدن حسن البکر از قدرت، رسماً حکومت رعب و وحشت را در عراق بنیان گذاشت که به مدت ۲۴ سال در نتیجه آتش وحشی‌گری‎ها و جنایات وی نه تنها صدها هزار عراقی جان باختند و زنده بگور شدند که کشورهای همسایه عراق از جمله جمهوری اسلامی ایران و کویت نیز از دامنه جنایات دیکتاتور بعثی مصون نماندند. صدام با ثبت انواع جنایات شناخته‎شده بین‌المللی از جمله نسل‌کشی، جنایت علیه صلح، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی در کارنامه تاریک خود، چهره‌ای منحصر به فرد در فهرست جنایتکاران قرن بیستم میلادی به‎شمار می‌رود که از این جهت به هیتلر، موسولینی و پل پوت پهلو می‌زند. حتی جانوران نیز از گستره جنایات صدام، مصون نبودند؛ وی پس از عقب‌نشینی از کویت، با آتش زدن صدها حلقه چاه نفت این کشور، مرتکب جنایت زیست‎محیطی نیز شد تا بدین‎ترتیب، در از بین رفتن شمار بسیاری از پرندگان و آبزیان خلیج‌ فارس نیز ایفاگر نقش اصلی باشد. صدام پس از حمله آمریکا و متحدانش به عراق در سال ۲۰۰۳م مقام خود را از دست داد و در ۱۳ دسامبر ۲۰۰۳م توسط نیروهای آمریکایی دستگیر شد. او در دادگاه ویژه جرائم سران عراق که توسط دولت موقت عراق تشکیل شد، محاکمه و در تاریخ یک‎شنبه پنجم نوامبر سال ۲۰۰۶ میلادی، به اعدام با چوبه دار محکوم و سرانجام در تاریخ شنبه ۲۹ دسامبر ۲۰۰۶م در بغداد به دار آویخته شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 09 Khordad 02 ، 23:29
هیئت خادم الشهدا

نثار ارواح مطهر شهیدان بزرگوار جاویدالاثر شهرستان زرقان فارس، صلوات و فاتحه

۱- شهید بهرام جعفری
۲- شهید صدراله هاشمی
۳- شهید غلامرضا زارع فرزند علی مراد
۴- شهید ابراهیم زارع فرزند قاسمعلی
۵- شهید صمد رضایی
۶- شهید صمد کوهکن
۷- شهید محمد حسن حمزوی
۸- شهید نظام الدین کاویانی
۹- شهید یداله نامجو یا صنیع پور
۱۰- شهید محمد حسین خُردل
۱۱- شهید سعید زارعی ، ناصر
۱۲- شهید علی مؤمن خلیفه
۱۳- شهید هیبت اله زارعی
۱۴- شهید حجت اله صادقی زاده
۱۵- شهید محمود معدلی
۱۶- شهید شیخ علیرضا نجف پور
۱۷- شهید سید علاءالدین اسدپور
۱۸- شهید گمنام پارک آزادگان

روحشان شاد و یادشان گرامی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 09 Khordad 02 ، 04:19
هیئت خادم الشهدا
Monday, 8 Khordad 1402، 06:01 AM

رونمائی از کتاب زیباترین شهید

به گزارش نوید شاهد به نقل از مهر، آیین رونمایی از کتاب «زیباترین شهید» نوشته «محسن بختیارزاده» سه‌شنبه دوم خرداد 1402 همزمان با سالروز «آزادسازی خرمشهر» با همکاری «کانون سرو» به میزبانی فرهنگسرای رسانه درقالب ویژه برنامه«زرین قلم»برگزار شد.

کتاب «زیباترین شهید» رونمایی می‌شود

«زیباترین شهید» نوشته «محسن بختیارزاده» روایتی واقعی از زندگی شهید مدافع حرم «بابک نوری» دانشجوی غیور بسیجی است که داوطلبانه برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) عازم میدان نبرد می‌شود و به شهادت می‌رسد.

این کتاب یک جوان دهه هفتادی را روایت می‌کند که در بهترین دوران زندگانی و در اوج زیبایی و لذت‌های مادی و دنیوی مسیر روشنایی و دفاع از حرم اهل بیت حضرت زینب (س) را در پیش گرفت.

 نویسنده این کتاب و دبیر کانون «سور آزاد» فرهنگسرای «رسانه» تلاش کرده تا بازتاب اتفاق و دگرگونی و تغییر مسیر بنیادی در جهت جاودانه شدن و رسیدن به مرتبه حقیقی انسانیت و حق بندگی را برای خواننده بازگو کند.

کارشناس این مراسم رونمایی «محمدحسن فاطمی‌راد» است و اجرای آن را «سها یاوری» برعهده دارد.

آیین رونمایی از این کتاب امروز سه‌شنبه ۲ خرداد از ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای «رسانه» برگزار می‌شود و حضور عموم علاقه‌مندان  آزاد است.

«زرین قلم» ویژه برنامه فرهنگسرای «رسانه» برای برگزاری آیین‌های رونمایی، نقد و بررسی کتاب است که دویست و هفتاد و پنجمین جلسه از آن به رونمایی از کتاب «زیباترین شهید» اختصاص دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ 08 Khordad 02 ، 06:01
هیئت خادم الشهدا