فضائل الشهدا

قرارگاه سایبری سردار شهید ابوالفضل صادقی
لبیک یا حسین
فضائل الشهدا

هوالجمیل
دوستان سلام - خوش آمدید، و بعد: آنچه در این وبلاگ آمده و می‌آید تلاشی برای گردآوری خاطرات انقلاب و دفاع مقدس بویژه در شهر باستانی و مذهبی زرقان فارس است. در این راستا بارها فراخوان داده‌ایم و مراتب را از طریق نشریه محلی، پوستر و آگهی در مساجد، تریبون‌های مختلف در مجالس مذهبی، اردوهای آموزشی بسیجیان و ایثارگران، اینترنت، پیامک و تلفن و دعوتهای حضوری اعلام کرده‌ایم و از تمام مردم عزیز و ایثارگران گرانقدر زرقان خواسته‌ایم که هرگونه اطلاع و خاطره‌ای درباره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس (ارتشی، سپاهی، جهادگر، بسیجی، و نیروهای تدارکاتی و تبلیغاتی پشت جبهه) دارند در اختیارمان بگذارند یا از طریق ایمیل hodhodzar@gmail.com و یا تلفن 09176112253 به ما اطلاع دهند تا ترتیب مصاحبه با آنها بدهیم. در همین رابطه تعدادی از عزیزان دعوت ما را اجابت کرده‌اند که مصاحبه‌های آنها را پس از پیاده سازی و نگارش و ویرایش در اینترنت گذاشته‌ایم. البته هنوز مصاحبه‌های زیادی در نوبتند که به یاری خداوند و استمداد از روح پر فتوح شهدا امیدواریم به نحو احسن و در اسرع وقت نسبت به آماده سازی آنها نیز اقدام کنیم. مجدداً از تمام عزیزان و همشهریان گرامی استدعا داریم برای ثبت خاطراتشان با ما تماس بگیرند تا هماهنگی‌های لازم برای مصاحبه با آنها به عمل آید.
از اینکه نظر شریفتان را از ما دریغ نمی کنید صمیمانه سپاسگزاریم.
والسلام
محمد حسین صادقی، زرقان فارس 00989176112253
Hodhodzar@gmail.com

طبقه بندی موضوعی


هوالجمیل

بزرگترین انگیزه ما برای تفحص سیره شهدا

روزانه هزاران نفر تولد می‌شوند و می‌میرند ولی هیچکدام به پای شهید نمی‌رسند؛ روزانه میلیاردها صفحه مطلب نوشته می‌شود ولی هیچیک به ماندگاری و ارزشمندی مطالب درباره شهدا نمی‌رسد و ما بزرگترین کاری که می‌توانیم برای شهدا انجام دهیم تفحص در زندگی آنهاست.

تفحص یعنی زنده کردن یک شهید، یعنی زنده کردن یاد و نام و حق و خاطرات حماسه حضور یک عاشق غیرتمند در دفاع از حق و دین و ناموس و وطن. چرا تفحص و زنده کردن حق شهید لازم است؟ چون دشمن می‌خواهد فراموش شوند، چون دشمن نمی‌خواهد این الگوهای کامل غیرت و دینداری و وطن‌پرستی به جامعه معرفی شوند؛ چون دشمن می‌خواهد الگوهای خودش را به آینده سازان ما معرفی کند. چون لازم است ما هم حماسه حضور آنها را ادامه دهیم و حماسه حضور خودمان را رقم بزنیم و دشمن این را نمی‌خواهد. پس ادامه دادن راه شهدا در این زمینه یعنی تداوم حماسه حضور توسط ما در زمان لازم.

بزرگترین انگیزه ما برای تفحص سیره شهدا سه چیز می‌تواند باشد: 1- عشق به تمام خوبیها و نفرت از تمام بدیها 2- تکلیف به حفاظت از صلح و آرامشی که بزرگترین دستاورد خون مقدس شهداست 3- به (معنای) شهادت رسیدن در یک سیر و سلوک اختیاری و بدون آداب.

شهید شناسی

شهید شناسی نیاز به چند معرفت و شناخت دیگر نیز دارد: شناخت اهداف شهید، تفکر شهید، حق شهید، کار و راه شهید، دشمن شهید، زمان و مکان شهید، ......

هدف کلی کار ما می‌تواند اینطور تعریف شود: تفحص سیره شهدا در مسیر صحیح و منطقی و ارزیابی و بازخورد مداوم مقطعی و دوره‌ای با توجه به اهداف کلی و جزئی تفحص.

اولین و مهمترین کاری که در تفحص سیره شهدا باید انجام داد جمع آوری تمام خاطرات و اطلاعات مرتبط با شهید است، در این مرحله هر نوع خاطره و مطلبی درباره شهید باید یادداشت شود.. مرحله دوم کلاسه بندی و کدگذاری و بایگانی است، هم برای خودتان و هم برای کسانی که بعد از شما می‌خواهند (به هر نوعی) نویسندگی کنند (با رعایت ذکر نام منبع و مصاحبه‌گر و اطلاعات دیگر).

برای مستند سازی باید بعد از دریافت تمام خاطرات و اطلاعات، قسمتهای مهم را دوباره بازسازی کنید یعنی به راوی بگوئید که نیاز به فلان حرف و تعریف و خاطره دارید و پس از تمهیدات لازم کلید بزنید.

بازگشت به صفحه نخست 

موافقین ۰ مخالفین ۰ 96/11/16
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی