فضائل الشهدا

قرارگاه سایبری سردار شهید ابوالفضل صادقی
لبیک یا حسین
فضائل الشهدا

هوالجمیل
دوستان سلام - خوش آمدید، و بعد: آنچه در این وبلاگ آمده و می‌آید تلاشی برای گردآوری خاطرات انقلاب و دفاع مقدس بویژه در شهر باستانی و مذهبی زرقان فارس است. در این راستا بارها فراخوان داده‌ایم و مراتب را از طریق نشریه محلی، پوستر و آگهی در مساجد، تریبون‌های مختلف در مجالس مذهبی، اردوهای آموزشی بسیجیان و ایثارگران، اینترنت، پیامک و تلفن و دعوتهای حضوری اعلام کرده‌ایم و از تمام مردم عزیز و ایثارگران گرانقدر زرقان خواسته‌ایم که هرگونه اطلاع و خاطره‌ای درباره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس (ارتشی، سپاهی، جهادگر، بسیجی، و نیروهای تدارکاتی و تبلیغاتی پشت جبهه) دارند در اختیارمان بگذارند یا از طریق ایمیل hodhodzar@gmail.com و یا تلفن 09176112253 به ما اطلاع دهند تا ترتیب مصاحبه با آنها بدهیم. در همین رابطه تعدادی از عزیزان دعوت ما را اجابت کرده‌اند که مصاحبه‌های آنها را پس از پیاده سازی و نگارش و ویرایش در اینترنت گذاشته‌ایم. البته هنوز مصاحبه‌های زیادی در نوبتند که به یاری خداوند و استمداد از روح پر فتوح شهدا امیدواریم به نحو احسن و در اسرع وقت نسبت به آماده سازی آنها نیز اقدام کنیم. مجدداً از تمام عزیزان و همشهریان گرامی استدعا داریم برای ثبت خاطراتشان با ما تماس بگیرند تا هماهنگی‌های لازم برای مصاحبه با آنها به عمل آید.
از اینکه نظر شریفتان را از ما دریغ نمی کنید صمیمانه سپاسگزاریم.
والسلام
محمد حسین صادقی، زرقان فارس 00989176112253
Hodhodzar@gmail.com

طبقه بندی موضوعی

هوالجمیل

خداوند را بی نهایت بار شاکر و سپاسگزارم که توفیق زیارت شهدا و زندگینامه نویسی برای آن گلهای سر سبد آفرینش را به این حقیر عطا فرمود و الحمد لله سالهاست یک تنه، بی وقفه و بی چشمداست، بدون حمایت اداری-مالی، عمر ناقابل خود را وقف پژوهش و نگارش سیره شهدای عزیز کرده ام و آنچه در سینه دوستان و یاران پنهان بوده استخراج کرده و در دنیای وب در اختیار جهانیان و آیندگان قرار داده ام.

در رابطه با شهدای گرانقدر بیضا با دوستان بسیاری ارتباط داشته ایم لازم است از الطاف یادگاران دفاع مقدس، حاج صالح نظروند و حاج مسلم بانشی صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

در ابطه با شهدای گرانقد بانش نیز از الطاف سرور عزیزم حاج حبیب بانشی بهره مند شدم و نرم افزار بهانه های پرواز را دریافت کردم واز آنجا که تلاش برای دریافت متون بی نتیجه ماند مجبور شدم با سختی و زحمت زیاد در چهل روز مطالب را دوباره تایپ و ویرایش و در  سایت امام زادگان عشق منتشر کنم.

این نرم افزار که زحمت بسیاری برای آن کشیده اند و یک گنج عظیم معرفتی محسوب می شود فقط در اختیار خانواده های معظم شهدا و افرادی معدود بود والبته همان گروه قلیل هم بخاطر در دسترس نداشتن کامپیوتر استفاده چندانی از آن نمی کردند لذا حقیر تلاش کردم این گنج عظیم را استخراج و بازتایپ کنم و در اینترنت منتشر سازم تا به دست تمام عاشقان و علاقمندان و آیندگان در سطح جهان برسد. با سپاس بیکران از عوامل تهیه و تولید این نرم افزار گوشه ای از مطالب مقدمه آن را تقدیم و بازنشر می کنم. والسلام. هدهد ایران

 

با گرامیداشت یاد دو جانباز راحل

مرحوم علمدار بانشی ومرحوم على یار امیری

 که بعد از جنگ تحمیلی به علت آسیبهای شیمیایی به یاران شهیدشان پیوستند.

در مقدمه نرم افزار چنین آمده :

در جلسه عمومی اسفند ماه ٨٦ هیئت متوسلین به اهلبیت (ع) بحث در مورد جمع آوری زندگینامه شهدا ارائه شد و در بهار ۸۷ جلسات و بحثهای مختف با بزرگان روستا و روحانیون محترم و سایر اهالی در مورد چگونگی کار گرفته شد و قرار بر این شد که به صورت نرم افزار به مردم ارائه شود.

لذا از تیرماه گروه تحقیقی و تدوین تشکیل و تا پایان سال ۸۷ اقدامات اولیه و مستند سازی آثار انجام شد. در این راستا بیش از ۲۰۰ ساعت فیلمبرداری و صدا برداری و با ۳۸ خانواده شهید و با نزدیک به ۱۰۰ نفر از همرزمان و دوستان شهدا مصاحبه شد و ۲۵۰ دفترچه خاطرات در بین رزمندگان تقسیم شد.

در بهار سال ۸۸ اصلاحات اولیه از نظر ادبی و زمان و مکان انجام گرفته و متن ها و آثار آماده استفاده نرم افزاری شد و در تابستان و پاییز ۸۸ هم کار تدوین مطالب و عکس وفیلم انجام پذیرفت.

در نهایت این مجموعه با تلاش شبانه روزی واحد شهدا هیئت متوسلین به اهل بیت (ع) و حمایتهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس تقدیم شما دوستداران شهدا گردید.

امید است که اشکالات ما را به ما یادآوری نموده و ما را برای پیروی از راه شهدا دعا نمایید.

بر اساس مطالب نرم افزار، گروه سعی در موارد زیر داشته :

1- پرهیز از اغراق گوئی

2- نگهداری متن و صوت و فیلم نزد گروه

3- ارائه معقول ترین و متواتر ترین گزارش درباره شهدا

4- خلاصه نویسی خاطرات تکراری ومفصل

5- ارائه محمدود رؤیاهای صادقه و شفای بیماران و امراض توسط شهدا

6- درج تاریخ ها بر اساس روایت خانواده ها

 

اعضای گروه

رقیه بانشی : مسول گروه

زهره موسوی : نویسنده و محقق

فاطمه بانشی : نویسنده و محقق

مریم بانشی : نویسنده و محقق

مرضیه بانشی : محقق و تایپیست

زهرا جوکار : محقق و تایپیست

صغرى بانشی : محقق و تایپیست

لیلا صادقی : محقق و تایپیست

مرضیه جوکار : طراح سوال

سمیه بانشی : طراح سوال

*****

حبیب الله بانشی  :مسول هماهنگی

قاسم بانشی : مسئول امور مالی

محمد مهدی بانشی : طراح کلیپ جاویدالاثر

رضا طبیب زاده : گوینده کلیپ بهانه پرواز

محمود جوکار : عکاس

محمدهادی بانشی: ترمیم عکسها

محمد حسین بانشی : محقق و تایپیست

محمد حسین بانشی : محقق و تایپیست

جواد بانشی : تایپیست

*****

طراح نرم افزار : فاطمه بانشی

و با تشکر از کلیه کسانی که ما را در تهیه این نرم افزار یاری نمودند.

bahanehyeparvaz@gmail.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ 02/09/26
هیئت خادم الشهدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی